TR Regulamin

REGULAMIN TURNIEJU ROBOTÓW BAIT 2015

 

Test Eliminacyjny jest pierwszym etapem Turnieju Robotów. Obowiązujące zasady zostaną przedstawione przed jego rozpoczęciem, a ich nieprzestrzeganie przez choć jedną osobę z zespołu, powoduje dyskwalifikację całej drużyny. Zakwalifikowanie się do następnej części turnieju następuje po uplasowaniu się zespołu na pierwszych ośmiu miejscach po Teście Eliminacyjnym. Szczegółowe zasady przeprowadzenia Testu Eliminacyjnego dostępne są pod adresem:

Regulamin Testu Eliminacyjnego

 

Zasady ogólne

 
  1. Roboty muszą być wykonane z zestawów klocków LEGO Mindstorms oraz materiałów udostępnionych przez Organizatora. Nie można stosować własnych klocków LEGO, czujników oraz jakichkolwiek innych elementów, rozszerzeń lub urządzeń.
  2. Robot musi działać w pełni autonomicznie i niezależnie. Wszystkie jego systemy (czujniki, źródło zasilania, sterownik itp.) muszą znajdować się w robocie – innymi słowy, robot nie może być zdalnie sterowany. Wszelkie przypadki łamania tego punktu – jakakolwiek komunikacja z robotem lub ingerencja osoby fizycznej w układ bez uprzedniego zezwolenia w trakcie trwania konkurencji – będą karane dyskwalifikacją.
  3. Przed rozpoczęciem każdej z finałowych konkurencji na znak prowadzącego drużyny będą miały jednorazową możliwość  skalibrowania swoich robotów w ciągu 7 minut w tym samym momencie.
  4. Robot może posiadać tylko jedną jednostkę sterującą. Liczba czujników i silników jest       ograniczona do pojemności jednostki sterującej i liczby portów wejść/wyjść.
  5. Robot musi posiadać dokładnie dwa napędy stałe oraz może posiadać jeden napęd ruchomy, czyli taki, którego umiejscowienie można zmienić pomiędzy konkurencjami lub na szczególne zezwolenie wygłoszone oficjalnie do wszystkich drużyn przez Koordynatora.
  6. Robot będzie dopuszczony do zawodów, jeśli spełni wszystkie wymogi poszczególnych konkurencji.
  7. Robot ma być w stanie wykonać wszystkie przewidziane przez Organizatora konkurencje bez znaczących zmian w konstrukcji między nimi, o których mowa w następnym punkcie regulaminu.
  8. Pomiędzy konkurencjami (próbami) nie można zmieniać w znaczący sposób konstrukcji robota. Znaczące modyfikacje to:
    a)   Zmiana umiejscowienia dwóch napędów jednocześnie,
    b)   Zmiana umiejscowienia jednostki sterującej,
    c)   Zmiany rozmiaru kół napędowych.
  9. Przed każdą konkurencją (próbą) będzie można dokonywać niewielkich zmian takich jak:
    a)   Zamiana gąsienic na koła i na odwrót,
    b)   Dodanie lub usunięcie czujników,
    c)   Zmiana umiejscowienia czujników,
    d)   Wgranie programu sterowania przed konkretną konkurencją,
    e)
       Wymiana przygotowanych wcześniej modułów,
    f)    Zmiana umiejscowienia tylko jednego napędu,
    g)   Zainstalowanie niezbędnego elementu rozszerzenia układu przeznaczonego do konkretnego zadania (przykład: dołączenie wyrzutni podczas konkurencji typu “katapulta”).
  1. W przypadku wątpliwości ostateczną decyzję o możliwości dokonania zmiany w konstrukcji robota podejmują Koordynatorzy.
  2. Wymiary robota (długość i szerokość) podczas rozpoczęcia konkurencji nie mogą przekroczyć wymiarów formatu A4 tzn. 29,7cm x 21cm. Wysokość nie jest ograniczona. W trakcie konkurencji wymiary robota mogą ulec zmianie, jednakże w dalszym ciągu jego szerokość i długość ma ograniczać format A4.
  3. Każda konkurencja zostanie nagrana, aby w sytuacjach spornych móc odwołać się do zapisu video tuż po zaistniałej sytuacji, ale maksymalnie do czasu rozpoczęcia następnej próby tej samej drużyny lub do czasu rozpoczęcia przygotowań przez następną drużynę.
  4. Po sygnale startowym nie jest możliwa jakakolwiek ingerencja członków drużyny w działanie ich robota.
  5. Każda konkurencja będzie oceniana w skali:

           10 BAIT punktów - pierwsze miejsce,

           8 BAIT punktów - drugie miejsce,

           6 BAIT punktów - trzecie miejsce,

           5 BAIT punktów - czwarte miejsce,

           4 BAIT punkty - piąte miejsce,

           3 BAIT punkty - szóste miejsce,

           2 BAIT punkty - siódme miejsce,

           1 BAIT punkt - ósme miejsce.

  1. W przypadku niezaliczenia danego zadania, każdy członek Jury przyznaje drużynie punkty pomocnicze za daną konkurencję, z przedziału od 0 do 10, biorąc pod uwagę etap, na którym zadanie zostało przerwane oraz zachowanie robota przed przerwaniem konkurencji. Punkty pomocnicze nie sumują się z tzw. ”BAIT punktami”, a jedynie służą rozstrzygnięciu pozycji drużyn, którym nie udało się ukończyć z powodzeniem danej konkurencji. Punkty pomocnicze po ustaleniu pozycji każdej drużyny w konkretnej konkurencji są kasowane i nie mają wpływu na następną konkurencję.
  2. O kolejności miejsc drużyn, które nie zaliczyły danego zadania, decyduje suma punktów pomocniczych uzyskanych od Jury w danej konkurencji.
  3. W przypadku takiej samej ilości punktów pomocniczych, decyzję o klasyfikacji podejmuje przewodniczący Jury.
  4. W turnieju wygrywa drużyna, która zdobędzie największą ilość BAIT punktów po wszystkich konkurencjach (bez uwzględniania punktów pomocniczych).
  5. W przypadku remisu, decyzja o klasyfikacji zostanie podjęta przez Jury.
  6. Wszelkie modyfikacje i wyjątki od regulaminu są podejmowane decyzją Koordynatorów zawodów. Koordynatorzy zastrzegają sobie możliwość wprowadzenia zmian organizacyjnych w stosunku do zasad podanych w regulaminach do każdej z konkurencji.
  7. W przypadkach spornych, nieobjętych tym regulaminem, ostateczną decyzję podejmują Koordynatorzy zawodów.
  8. W trakcie warsztatów w ramach Turnieju Robotów może zostać utworzona tablica typu FAQ (ang. Frequently Asked Questions) lub Q&A (ang. Questions and Answers), jeżeli pojawią się sytuacje, których nie obejmuje powyższy regulamin. Tablica zostanie dołączona jako załącznik do regulaminu i będzie obowiązywała wszystkie drużyny, biorące udział w Finale Turnieju Robotów.
  9. Każde działanie uznane przez Koordynatorów, Sędziów lub Jury za nieuczciwe może zostać ukarane ostrzeżeniem lub dyskwalifikacją.
  10. Za obrażanie organizatorów, sędziów, jury bądź innych uczestników zespół otrzymuje ostrzeżenie lub może być zdyskwalifikowany.
 

Stowarzyszenie Studentów BEST AGH Kraków zastrzega sobie prawo do zmiany części regulaminu
do momentu rozpoczęcia Finału Turnieju Robotów.

Złożenie formularza aplikacyjnego jest równoznaczne z akceptacją powyższego regulaminu.