Strona 1 z 1

Regulamin

PostNapisane: 05 maja 2010, 19:57
przez picq
Regulamin Turnieju Counter-Strike v1.6 BEST Information Technology Festival

1. Założenia ogólne
1.1. Uczestnicy

Każdy gracz BEST IT Festival potwierdza, iż zrozumiał, akceptuje i będzie się stosował do wszystkich, wymienionych w Regulaminie zasad.
Uczestnik rozgrywek BEST IT Festival wyraża zgodę na wykorzystywanie przez Organizatora swoich danych osobowych podanych przy rejestracji na potrzeby BEST IT Festival.

1.2. Drużyny
Zgłoszone drużyny zobowiązane są do wybrania swojego kapitana, który będzie się kontaktował z organizatorami. (nazwy drużyn jak i nicki nie mogą zawierać wulgaryzmów).

1.3. Przekaz i materiały z rozgrywek
Organizator zastrzega sobie wyłączność praw do przekazu informacji z wydarzeń w BEST IT Festival. Wyłączność ta obejmuje wszystkie formy transmisji, włącznie z Botami IRC, Shoutcast Stream, Internet Stream, HLTV i innym możliwym przekazem.
Organizator może udzielić wybranym podmiotom, osobom trzecim, czy też samym graczom, prawo do przekazu informacji z wydarzeń oraz rozgrywek ligowych. W takim przypadku, zasady i warunki są indywidualnie uzgodnione z Organizatorem (adminem).
Wszelkie materiały sporządzone w trakcie trwania turnieju stają się wyłączną własnością Organizatora i nie mogą być publikowane i/lub wykorzystywane bez jego zgody.

1.4. Pytania i problemy
Pytania i problemy związane z BEST IT Festival należy kierować mailowo, na forum lub za pomocą opcji kontaktu na stronie internetowej http://bait.best.krakow.pl

1.5. Zachowanie uczestników
Uczestnik rozgrywek BEST IT Festival zobowiązany jest do właściwego zachowania, zgodnego z duchem Fair Play. W przypadku niestosownego zachowania (oszukiwanie, doping etc.), zostaną wyciągnięte wobec użytkownika naruszającego zasady Regulaminu adekwatne konsekwencje, włącznie z wykluczeniem z turnieju.
Podobnie jak i w sytuacjach życiowych wymagających kontaktów
interpersonalnych, przyzwoite zachowanie oraz dobre maniery są bardzo
mile widziane. Naruszenia dotyczące kulturalnego zachowania wobec
innych użytkowników zostaną ukarane.
O wymiarze kary decyduje każdorazowo Organizator.

1.6. Zrzuty ekranu (screenshoty)
W razie jakichkolwiek nie jasności obie strony meczu zobowiązane są do robienia zrzutów ekranu z wynikami poszczególnych stron na mapie oraz inne screenshoty będące m.in. dowodem nieczystej gry przeciwnika bądź naruszania netykiety (wymagana tabela wyników!).
Na prośbę admina gracze mają obowiązek pokazać zrobione screenshoty.


1.6. Komunikacja
Jedyną osobą uprawnioną do kontaktu z Administratorami i Organizatorami jest kapitan drużyny. Dotyczy to komunikacji podczas meczu jak i poza grą. Także wszelkiego rodzaju protesty mogą być przedstawiane przez kapitana.

1.7. Sytuacje sporne nieujęte w regulaminie
W sytuacjach spornych, które nie są objęte regulaminem, ostateczną decyzję ma prawo podjąć Organizator rozgrywek BEST IT Festival, bądź też osoba przez niego wyznaczona.

1.8. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie

2. Rozgrywki
2.1. System rozgrywek

W zależności od ilości drużyn biorących udział w turnieju na tą chwilę przewiduje się trzy warianty rozgrywek.

I
Turniej składa się z dwóch etapów.
W pierwszym zgłoszone zespoły zagrają w grupach. Ilość i wielkość grup zależy od liczby zapisanych drużyn. Organizator zastrzega sobie prawo rozstawienia najlepszych klanów tak, aby nie trafiły na siebie w tej fazie. Awansują po dwa najlepsze zespoły.
Drugi etap to drabinka Double Elimination. Jej wielkość zależy od liczby zapisanych drużyn.
O rozstawieniu konkretnych grup, drabinek decyzję podejmuje Organizator.
II
Drabinka Double Elimination
III
Każdy z każdym

Dokładna forma rozgrywek będzie znana w 14 Maja 2010. Może ulec zmianie w trakcie trwania imprezy po konsultacji z kapitanami drużyn.

2.2. Główne założenia
  • Wersja gry: Counter-Strike v1.6 (wymagane od każdego gracza oryginalnej wersji gry poprzez STEAM'a)
  • Typ rozgrywki: 5vs5
  • Wszystkie mecze rozgrywane są w systemie BO1 MR15.
  • Mapa ustalana jest przez odrzucanie, bądź za zgodą obydwu drużyn.
  • O stronie w jakiej kto zaczyna mecz decyduje runda nożowa.
  • Wszystkie mecze gramy do momentu wyłonienia zwycięzcy, lecz dalsza gra jest możliwa za zgodą obydwu drużyn.
  • W przypadku remisu, rozgrywana jest aż do skutku dogrywka w systemie MR3, mp_startmoney 16000. Przed każdą dogrywką następuje zamiana stron.
  • W przypadku remisu punktowego pomiędzy dwoma zespołami na koniec rozgrywek grupowych, o wyższym miejscu decyduje rezultat bezpośredniego meczu.

2.3. Lista map
  • de_dust2
  • de_inferno
  • de_nuke
  • de_train
  • de_tuscan


3. Mecze
3.1. Serwer gry

Przed każdym meczem admin podaje drużynie namiary na serwer na którym będą rozgrywać mecz.
Jest również możliwość korzystania z serwerów Ventrilo (2.1.4), Teamspeak postawionych na czas trwania turnieju (będzie o tym szczegółowa informacja)

3.2. HLTV
Wszystkie mecze turnieju będą nagrywane przez HLTV, nie jest konieczne nagrywanie dem za pomocą komendy "record" w grze.
Jeśli będzie stosowna możliwość, niektóre mecze mogą zostać transmitowane dla widzów poprzez HLTV.

3.3. Runda nożowa
W zależności od rodzaju rozgrywek, czasami zachodzi potrzeba rozegrania rundy nożowej, np. w celu wyłonienia pierwszej granej mapy lub strony w jakiej kto zaczyna mecz. Obowiązuje w niej zachowywanie broni. Jeżeli któraś ze stron unika walki aż do końca czasu, przegrywa automatycznie rundę nożową.

3.4. Termin rozgrywania meczu
Na BEST IT Festival jest rozgrywanych wielę turniejów równocześnie, więc w związku z tym czas rozegrania meczów nie będzie narzucony z góry. Drużyny ustalają z adminem konkretne godziny rozgrywek tak, aby przesunięcie jakiegoś meczu nie utrudniało dalszej kontynuacji turnieju Counter-Strike v1.6
W razie nie stawienia się kompletnej drużyny na mecz, każdorazowo decyzję podejmuje organizator.

3.5. Pauza
Każda strona ma do wykorzystania 2 pauzy po 5 minut maksymalnie każda. Pauzę można dawać wyłącznie na koniec rundy lub przed rozpoczęciem kolejnej. W przypadku wykorzystania dostępnych pauz, przeciwnik ma prawo przywrócić grę.

3.6. Zabronione działania w trakcie meczu
Następujące działania są zakazane i w razie wystąpienia zostaną ukarane:
  • podkładanie cichej bomby,
  • zamaskowanie rozbrajania za pomocą włączenia latarki,
  • kupowanie za dużej ilości granatów,
  • używanie tarczy,
  • wykorzystywanie niedozwolonego błędu mapy,
  • spamowanie na czacie ogólnym,
  • wychodzenie i wracanie na serwer w celu zyskania większej ilości pieniędzy
  • przebywanie w miejscach mapy powszechnie uważanych za niedozwolone (duża skała na de_nuke jest zakazana)
  • Rzucanie granatami pod ściany jest zabronione (flashbug). Rzucanie granatów powyżej ścian oraz na dachy jest dozwolone

4. Ustawienia
4.1. Ustawienia serwera
Przed meczem serwer zostaje skonfigurowany zgodnie z niżej wymienionymi ustawieniami. W razie niepoprawnych ustawień należy zgłosić adminowi. Za zgodą obu stron możliwa jest zmiana parametru serwera, które nie wpływa znacząco na rozgrywkę (np. mp_fadetoblack).

Kod: Zaznacz cały
allow_spectators "1"
decalfrequency "60"
edgefriction "2"
host_framerate "0"
mp_autokick "0"
mp_autoteambalance "0"
mp_buytime "0.25"
mp_c4timer "35"
mp_chattime "5"
mp_consistency "1"
mp_decals "300"
mp_fadetoblack "1"
mp_flashlight "1"
mp_footsteps "1"
mp_forcecamera "2"
mp_forcechasecam "2"
mp_freezetime "10"
mp_friendlyfire "1"
mp_kickpercent "1"
mp_limitteams "0"
mp_logdetail "3"
mp_logecho "0"
mp_logfile "1"
mp_logmessages "1"
mp_mapvoteratio "1"
mp_maxrounds "0"
mp_roundtime "1.75"
mp_startmoney "800"
mp_timelimit "0"
mp_tkpunish "0"
mp_winlimit "0"
pausable "1"
sv_accelerate "5"
sv_aim "0"
sv_airaccelerate "10"
sv_airmove "1"
sv_allowdownload "1"
sv_allowupload "1"
sv_alltalk "0"
sv_cheats "0"
sv_clienttrace "1"
sv_friction "4"
sv_gravity "800"
sv_maxrate "30000"
sv_minrate "2500"
sv_maxupdaterate "101"
sv_minupdaterate "20"
sv_maxspeed "320"
sv_proxies "3"
sv_send_logos "0"
sv_send_resources "1"
sv_stepsize "18"
sv_timeout "60"
sv_voiceenable "0"
sv_wateraccelerate "10"
sv_wateramp "0"
sv_waterfriction "1"
log on


4.2. Ustawienia gracza
Dozwolone są tylko oryginalne modele gracza (modele z Counter-Strike: Condition Zero są zabronione!). Wszelkie podmiany innych modeli i tekstur są zabronione.
Skrypty dające przewagę w trakcie rozgrywki są zabronione, np. no recoil, duck jump, szybki obrót. Wyjątek stanowią skrypty do:
  • kupowania
  • szybkiego przełączania broni
  • włączania i wyłączania kucania i skradania się
Dozwolone są skrypty nie dające przewagi w grze takie, jak nagrywanie dem, zmiana głośności itp. W przypadku wątpliwości czy danego skryptu można używać, należy skontaktować się z Administratorem.
Głębia kolorów musi być ustawiona na 32 bity.
Zakazane jest bindowanie kucania ("+duck") na scrollu myszki.
Następujące wartości komend muszą znaleźć się w używanym pliku konfiguracyjnym (.cfg):

Kod: Zaznacz cały
ex_interp 0.01
rate 25000
cl_cmdrate 101
cl_updaterate 101
cl_cmdbackup 2
cl_showevents 0
cl_pitchspeed 225
cl_movespeedkey 0.52
cl_pmanstats 0
cl_lc 1
cl_lw 1
gl_max_size ≥ 256
gl_monolights 0
gl_picmip 0
gl_playermip 0
gl_polyoffset 0.1 lub 4
s_show 0
s_a3d 0
d_spriteskip 0
fastsprites 0
lightgamma 2.5
texgamma 2.0

Powyższe ustawienia obowiązują dla wszystkich plików konfiguracyjnych w używanym przez gracza katalogu cstrike.
Gracz ma obowiązek ujawnienia wartości komend na prośbę admina, bądź przeciwnika przy obecności admina (pauza się nie liczy dla żadnej z drużyn).

5. Oszukiwanie
5.1. Założenia ogólne

Jakiekolwiek próby oszustwa (nawet nie objęte Regulaminem) będą surowo karane przy pomocy punktów na korzyść drużyny przeciwnej w danym meczu. Organizator zastrzega sobie możliwość ukaranie gracza w szczególnej sytuacji w sposób inny niż opisane w Regulaminie.

5.2. Zewnętrzne programy
Programy zewnętrzne zapewniające przewagę w czasie gry, w szczególności tzw. czity, są zabronione, a ich użycie zostanie surowo ukarane. Wyjątkami są programy szeroko stosowane oraz powszechnie zaakceptowane:
  • komunikatory głosowe (np. Ventrilo, TeamSpeak, Mumble, Skype)
  • programy do ustawiania jasności oraz kontrastu (np. Gamma Adjuster)
  • programy kontrolujące odświeżanie monitora (np. RefreshLock).
W przypadku wątpliwości czy dany program jest dozwolony, należy skontaktować się z Organizatorem.

5.3. Modyfikacje gry i zmiany
Dozwolona jest modyfikacja następujących elementów gry:
  • pliki konfiguracyjne w katalogu cstrike (m.in. configi)
  • skórki Steama
  • konsola
  • menu gry
  • czcionka
  • modele gracza (tylko zamiana wersji modeli z CS:CZ na wersję z CS)
  • mapy (tylko na wersję tzw. flashbug mappack by drax)
Przykładowe Nie dozwolone modyfikacje:
  • zmiana celownika
  • zmiana HUD'a
Wszelkie inne modyfikacje oryginalnych plików gry są surowo zabronione.

Re: Wstępny regulamin

PostNapisane: 05 maja 2010, 20:11
przez picq
Wszelkie niejasności, albo cokolwiek pisać tu, albo na maila jak kto woli :D
postaram się wszystko wyprostować:)